La primera de les accions del govern municipal socialista va ser eliminar algunes zones blaves, aquesta mesura va ser anunciada a “bombo i plateret”, tots els diaris tenien com a portada l’Alcalde Ballesteros esborrant les línies blaves. Aquesta ha estat l’única acció de l’equip de govern respecte de la política de mobilitat, eliminació de zones blaves que s’ha reduït a tres carrers de la ciutat, però la contraprestació a eliminar algunes zones blaves ha estat l’augment de denuncies per exhaurir el temps dels tiquets d’estacionament.
El partit socialista va prometre que els aparcaments municipals oferirien gratuïtament els primers 15 minuts del servei, lluny de fer això les tarifes de les fraccions horàries dels pàrquings municipals han augmentat, convertint-se, en alguns casos, en els preus més cars de l’Estat. Però el preus dels pàrquings no han augmentat sòls respecte de les franges horàries, sinó que també s’ha incrementat el preu dels abonaments mensuals dels pàrkings municipals, els abonaments dels pàrquings Saavedra i Tarraco (Estació d’autobusos) s’ha incrementat en un 7% més del que costava fa dos anys, i el preu dels abonaments dels pàrquings de Torroja (Piscines Tarraco) i del pàrquing de Francesc Bastos (al costat de la Casa del Mar) ha estat augmentat en un 10%.
La conselleria de mobilitat de Tarragona en comptes de donar solucions reals i efectives, es limita a anunciar que en un futur es faran pàrkings dissuasoris a l’entorn de la variant al seu pas per la Vall de l’Arrabassada, al voltant del cementiri, al costat de la Tabacalera, i a prop de Joan XXIII. Però avui per avui cap d’aquests pàrquings és una realitat, és una mesura per sortir al pas davant la impossibilitat de complir les seves promeses electorals i de les crítiques ciutadanes respecte de la queixa de falta d’aparcament a la ciutat de Tarragona i de l’augment del preu dels existents. Aquests pàrquings dissuasoris són a llarg termini i com a molt s’han de qualificar de probables, però encara no es pot afirmar que es puguin fer. Respecte del pàrquing previst a l’alçada de la Vall de l’arrabassada depèn de que es desdobli la variant i que l’actual es converteixi en un carrer urbà, per tant encara falten anys per a què realment es pugui tirar endavant aquest pàrquing, la resta, els previstos per la Tabacalera, Joan XXIII, i Cementiri no es faran en terrenys municipals sinó que són terrenys de propietat privada, per aquest motiu encara s’està negociant amb els propietaris, sense saber si realment es podran adquirir aquest terrenys, i en conseqüència és encara un interrogant si realment es podran fer o no aquests pàrquings. La realitat ha superat la planificació de la conselleria de mobilitat, i els ciutadans no saben on aparcar, i si aparquen els hi costa més car.
Frederic Adan i Domènech
Conseller del grup municipal de CIU
Ajuntament de Tarragona
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada